Saturday, February 11, 2012

KERAJAAN BAZIR WANG ZAKAT

Ketika para pelajar Mesir menghadapi masalah kewangan kerana yang cukup mahal, ditambahkan lagi sikap para pegawai yang memang tidak sudi untuk membantu menyelesaikan masalah yuran markaz bahasa, para pelajar Mesir pasti amat terkilan dan sedih dengan gambar yang dipaparkan
Intitusi zakat yang sepatutnya menjadi harapan dan pergantungan bagi para asnaf dan tempat menyelesaikan masalah kewangan umat Islam, tiba-tiba bertukar menjadi tempat pembaziran para penguasa yang zalim yang menggunakan wang zakat tersebut sesuka hati hati mereka sehingga mengakibatkan pembaziran yang melampau.

Mana suara para mufti ? Para suara pemerintah yang sepatutnya menjaga kesucian umat islam ? Kalian usah terkejut dengan pertambahan umat islam yang murtad saban hari. Inilah hasil tangan dan gerak kerja kalian yang sebenarnya telah menghancurkan agama dengan kuasa dan nafsu jahat kalian.

Wahai Sang Pemerintah yang tidur nyenyak lena di singgahsana, wahai penguasa yang asyik dengan kemewahan  dunia, kami asnaf yang layak terhadap zakat, kami yang susah dihimpit kewangan, tidak akan sama sekali memaafkan sikap kalian yang menyalahgunakan wang zakat. Kami diugut, zakat kami digula-gulakan, kami miskin , kami dihina hanya kerana ingin mendapatkan hak kami yang Allah bagi pada kami.

Kalian tak akan lama dalam kesenangan, kami pasti bangkit di depan Allah di Padang Mahsyar kelak, menuntut segala hak kami yang telah dirampas oleh kalian !!

0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir