Saturday, April 7, 2012

ISMA SEPAKAT DENGAN UMNO, ISLAM TERSEKAT-SEKAT..



Ramai yang sudah tahu.Malas sebenarnya nak bercakap soal persatuan yamg sudah menjadi balaci dan penyokong tegar UMNO. Siapa yang tak kenal ISMA? ISMA yang memang cukup mesra dan sopan dengan UMNO. Tindakan ISMA tidak pernah dikenakan sebarang tindakan.

Penyertaan ISMA dalam BERSIH 2.0 di Mesir tidak dikenakan sebarang tindakan dan ugutan melampau seperti ahli-ahli persatuan lain. ISMA sudah cukup memberi bebanan kepada ISLAM untuk berkembang dengan subur di Malaysia. Bahkan di Mesir mereka juga dilihat lebih suka bermain dengan selamat, apabila dilihat begitu penakut dan kecut untuk menyatakan pendirian yang jelas terhadap isu dan salah laku pegawai yang tegar UMNO.(gambar kanan: Pemimpin ISMA bersama UMNO Mesir)

 ISMA bukan wasatiyyah, tetapi ISMA adalah sampah yang membusukkan wangian harum yang cuba disebarkan di bumi Mesir. Sikap mesra ISMA dengan UMNO boleh dilihat dalam semua penganjuran program-program ISMA yang mendapat sokongan dan tanpa gangguan daripada pegawai E.M.E yang bodoh.
 
ISMA memang bermusuh dengan PMRAM.PMRAM dilihat bertegas dalam isu agama dan jelas pendirian terhadap salah laku dan kebodohan pegawai di Mesir. Bukti sudah ada di depan mata. ISMA memang balaci UMNO!!
(atas: kenyataan KJ yang sokong ISMA Mesir)

8 comments:

Sedare,sebelom buat ape2 statement siasat dulu..jgn men tduh or buat kesimpulan tentang sesuatu jemaah melali fb,gambar,slogan,kata2 dan sebagainya..sbg pljr azhari, universiti serta intelektual seharusnya siasat dulu sesuatu berita dan jgn terima satu maklumat dengan membuta tuli..terima kasih atas segala tuduhan..jemaah ISMA tersebut x rugi apa2 malahan untung sebab dpt gula2 free tnpa perlu diminta(fikir2kan)..

ahh kau PMRAM..kalau tak sehaluan dengan kau semua kau nak cakap balaci UMNO la,salah la..kau je nak betul ke..bajet la beb..bajet PMRAM tu semua betul ke..menyampah pula aku dengan puak kopiah bajet bagus ni..benda baik orang nak buat kau kondem,yang tukang buat BERSHIT kat Asyir tu boleh plak padahal pekeliling dah kluar dari EM..kalau tak suka EM pun jangan sampai langgar arahan dari pihak atasan..susah EM juga yang akan bantu,bila senang kutuk bagai..PMRAM boleh tolong kalau ada masalah kat sini??haram nak tolong..bodoh betul..belaja agama tapi bodo..delete la komen aku kalau rasa terkesan..pendapat aku..nak trima suka hati la..

HasbunaAllahi wa ne3ma al wakil.
HasbunaAllahi wa ne3ma al wakil
.HasbunaAllahi wa ne3ma al wakil.

Allah yesam7ak ya akh.

kau PMRAM ( PAS ), kau buat org, dengki org, hentam org ( yg bukan ahli PMRAM/PAS, kau tak pikir. ahli pmram yg bynak dengki org kau tak fikir. kau ingt, kau sorg je betol. terok lah sifat2 org PAS PMRAM ni, ini kau nak buat jadi contoh islam ? pegi JAHANAM suda. ternyata org2 kau memang cetek dgn ilmu allah. ilmu kau kurang, darjat tak meningkat. mane tak allah taala laknat org2 yg mcm kau. sifat ta'sub dgn politik.

Jaga akhlak,jaga bahasa
Jangan sebarkan apa2 yang tidak diteliti dgn jelas
Paksi kita Allah,bukan jemaah
Kalau ade jemaa'h lain juga perjuangkan Islam,apa salahnya kita tolong mereka?
kenapa caci-mencaci,maki-memaki?
Seolah-olah jemaa'h kita lebih baik dari jemaa'h lain?
Hanya Allah tahu nilai kita disisiNya...

kewujudan media mesir ni apa objektif sebenarnya?....kalau hanya untuk menghentam pihak2 lain dan memburuk-buruk pihak2 tentu...baik tak payah di wujudkan...bukan menambahkan pahala pun.Takut tengok bahasa2 yg digunakan, tak mencerminkan langsung keislamannya...

saya rasa, TGNA,TGHH dan majority pimpinan dan ahli pas pun tak suka baca artikel yg tak melambang kan islam pun cara penulisannya..langsung tak mencerminkan sebgai seorang yg telah mendapat tarbiyah dan belajar di bumi mesir..semoga Allah sentiasa jadikan kita seorang yg sentasa menjaga akhlak..amin

nk mnegur bukn mcm nie caranya,, nak sdarkn orng skalipun biarlah gune bhase yng elok,, rsenya x perlu gune perkataan "balaci"..
~bahasa lmbngkn dri sndiri~ :) sekian..
-tepuk dada tnya iman-

Post a Comment

TV Media Mesir