Wednesday, December 28, 2011

ISMA DI ASRAMA PERAK, MESIR : SIKAP TIDAK HORMAT ADALAH HASIL TARBIYAH ISMA

Media sebelum ini memaparkan mengenai kenyataan Presiden ISMA Malaysia yang mendakwa PAS mengalami krisis indentiti. Kenyataan tersebut telahpun dibalas oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan At-tantawi yang mendakwa bahawa pendakwaan itu tidak tepat dan tidak berasas.Sikap buruk pimpinan ISMA ini turut dituruti oleh para ahlinya yang berada di Mesir.

Menurut sumber, ISMA yang tidak mempunyai sebarang hubungan rasmi dengan pihak Persatuan Perak Mesir  dengan penuh selambanya telah menggunakan premis anak-anak perak Mesir. Apa yang pasti, penggunaan premis berkenaan pastinya bukan dari keizinan pihak persatuan kerana semua mahasiswa/wi Perak Mesir mengetahui bahawa ISMA adalah persatuan yang tidak ada sebarang kerjasama dengan mana-mana persatuan di bawah PMRAM.

Sikap ISMA seperti ini sebenarnya telah menggambarkan rupa wajah sebenar ISMA yang tidak pernah hormat terhadap prinsip dan pendirian persatuan lain. Sikap yang suka berada di zon selesa dan sukar memberikan kerjasama dalam isu mahasiswa adalah antara faktor mengapa ISMA perlu ditolak oleh semua pelajar.Sikap dan watak sebenar ini jelas dilihat dalam isu pembuangan mahasiswa Darul Ifta’ Sdr. Firdaus Madzlan apabila ISMA tidak meberikan walaupun sedikit bantuan dan sokongan bagi menyelesaikan isu berkenaan.

ISMA sewajarnya lebih matang dalam setiap tindakan.Andai wajah kemesraan yang ditunjukkan oleh mereka bila bersama UMNO dan para Pegawai UMNO Mesir boleh dilihat dengan jelas oleh semua pihak, maka ISMA sebenarnya sedang menunggu masa untuk diperalatkan oleh UMNO.  

0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir