Saturday, November 26, 2011

BERSIH 3.0 BAKAL TIBA, MESIR BERSEDIA ?




26 November 2011 – Melihat kenyataan yang dikeluarkan oleh Mat Sabu mengenai kesediaan PAS untuk menyertai BERSIH 3.0, merupakan isyarat bagi semua rakyat yang menyokong kebebasan untuk turut sama membantu dan menyokong BERSIH 3.0 yang bakal dianjurkan. Penganjuran BERSIH 3.0 pada kali ini pastinya mendapat sokongan yang padu dari semua rakyat Malaysia yang berada di seluruh Negara.

Mesir pastinya antara negara mendapat tumpuan ramai pemerhati.Bilangan para pelajar yang cukup ramai dan diikuti dengan isu pembuangan saudara Firdaus Mazlan akibat menganjurkan BERSIH 2.0 sudah pasti akan membangkitkan semula  roh dan semangat para pelajar Mesir untuk melawan kerajaan UMNO  yang zalim.

"PAS menyokong keputusan Bersih untuk mengadakan perhimpunan Bersih 3.0 memandangkan lapan tuntutan Bersih 2.0 hampir langsung tidak diendahkan kerajaan," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini.

Namun, semangat dan roh perjuangan yang terdapat di dalam diri para pelajar Mesir perlu dirancang dan digerakkan dengan teliti.Education Malaysia Egypt (E.M.E) yang memang cukup terkenal sebagai keldai tunggangan UMNO pastinya tidak akan duduk diam.Suara ugutan dan ancaman bangang dan bodoh pasti akan dibuat melalui pegawai-pegawai yang menjadi hamba UMNO.

Harapan yang cukup besar diberikan kepada para pelajar Mesir bagi menjayakan BERSIH 3.0 dan seterusnya mencabar keegoan dan kesombongan E.M.E yang selama ini seolah-olah masih membiarkan isu pembuangan pelajar terus senyap dan sepi.Khairi Jalalludin atau KJ pastinya akan berhati-hati dengan password setiap e-mail ataupun facebook beliau. Kalau beliau leka, pastinya Hantu Kak Limah akan muncul kembali mengganggu hidup KJ.

0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir