Wednesday, December 28, 2011

ISMA DI ASRAMA PERAK, MESIR : SIKAP TIDAK HORMAT ADALAH HASIL TARBIYAH ISMA

Media sebelum ini memaparkan mengenai kenyataan Presiden ISMA Malaysia yang mendakwa PAS mengalami krisis indentiti. Kenyataan tersebut telahpun dibalas oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hassan At-tantawi yang mendakwa bahawa pendakwaan itu tidak tepat dan tidak berasas.Sikap buruk pimpinan ISMA ini turut dituruti oleh para ahlinya yang berada di Mesir.

Menurut sumber, ISMA yang tidak mempunyai sebarang hubungan rasmi dengan pihak Persatuan Perak Mesir  dengan penuh selambanya telah menggunakan premis anak-anak perak Mesir. Apa yang pasti, penggunaan premis berkenaan pastinya bukan dari keizinan pihak persatuan kerana semua mahasiswa/wi Perak Mesir mengetahui bahawa ISMA adalah persatuan yang tidak ada sebarang kerjasama dengan mana-mana persatuan di bawah PMRAM.

Sikap ISMA seperti ini sebenarnya telah menggambarkan rupa wajah sebenar ISMA yang tidak pernah hormat terhadap prinsip dan pendirian persatuan lain. Sikap yang suka berada di zon selesa dan sukar memberikan kerjasama dalam isu mahasiswa adalah antara faktor mengapa ISMA perlu ditolak oleh semua pelajar.Sikap dan watak sebenar ini jelas dilihat dalam isu pembuangan mahasiswa Darul Ifta’ Sdr. Firdaus Madzlan apabila ISMA tidak meberikan walaupun sedikit bantuan dan sokongan bagi menyelesaikan isu berkenaan.

ISMA sewajarnya lebih matang dalam setiap tindakan.Andai wajah kemesraan yang ditunjukkan oleh mereka bila bersama UMNO dan para Pegawai UMNO Mesir boleh dilihat dengan jelas oleh semua pihak, maka ISMA sebenarnya sedang menunggu masa untuk diperalatkan oleh UMNO.  

1 comments:

Halo semuanya

Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda semua kebenaran, semua orang yang Anda lihat posting mereka di blog ini dan situs web adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi korban dari cerita mereka dan mereka telah menghancurkan hidupku.
Saya di sini bukan untuk bercerita tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak uang untuk mereka.

Saya di sini untuk memberi tahu Anda PERUSAHAAN LOAN yang benar dan satu-satunya yang ALLAH kirimkan untuk mengubah hidup saya, mereka SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL, mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman asli yang diakui dan didanai oleh BANK DUNIA.

Mereka adalah satu-satunya perusahaan pinjaman yang asli, mereka memiliki syarat dan ketentuan pinjaman yang besar, untuk memberi mahkota semua pinjaman mereka terjangkau dan cepat dicairkan tidak seperti perusahaan palsu lainnya yang Anda lihat di sini online yang akan mengambil uang Anda tanpa mengucurkan pinjaman Anda,
Tolong jangan tertipu oleh penguji yang memiliki nomor indonesia dan whatsapp, mereka semua scammers, bagaimana perusahaan individu dapat memberikan pinjaman ?, yang seharusnya menjadi pertanyaan pertama Anda orang-orang saya.

Rekan-rekan saya di Asia, saya mohon Anda untuk mendengarkan saya ketika saya bersumpah kepada Anda dalam nama Allah, bahwa saya memberi tahu Anda semua kebenaran, SEMUA PINJAMAN SEMUA GLOBAL, perusahaan adalah satu-satunya perusahaan yang dapat diandalkan dan mereka akan memastikan Anda menerima pinjaman setelah Anda menyelesaikan proses pinjaman sesuai kebutuhan.
Mengapa Anda tidak menjadi bagian dari selamat tinggal ini dengan menghubungi mereka segera jika Anda SANGAT MENARIK untuk meninggalkan perjuangan keuangan Anda dan untuk meningkatkan tingkat kehidupan Anda, inilah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com mereka.

Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk informasi lebih lanjut, saya akan senang mendengar Anda berbagi kisah kebahagiaan Anda sendiri.
Terima kasih semuanya, dan semoga ALLAH memberkati SEMUA PINJAMAN SEMUA GLOBAL karena telah memberi saya kegembiraan baru ini.

Post a Comment

TV Media Mesir