Thursday, July 19, 2012

FITNAH BLOGGER-BLOGGER UMNO

Program munajat perdana SUARA


Jarang sekali terasa nak baca, cakna apatah lagi komen apa yg terdapat di blog orang-orang pro UMNO ini. Tetapi, setelah mana diceritakan oleh sahabat-sahabat, ternyata kali ini mereka sangat kurang ajar dan terlalu jahat. Jadi, terasa ingin  menjawab komentar dan tohmahan mereka ini.

1) rombongan TGHA datang ke Mesir untuk berjumpa dengan pelajar.
Kenyataan ini tidaklah begitu benar. boleh dikatakan separuh benar. Tujuan utama rombongan TGHA datang ke Mesir adalah untuk bertemu dengan pimpinan Ikhwanul Muslimin. Adapun bertemu dengan pelajar itu bukan yg utama dan program bersama TGHA itu hanyalah inisiatif SUARA memandangkan kehadiran TGHA di bumi Qinanah ini. Amat rugilah sekiranya SUARA tidak menjemput TGHA untuk bersama-sama memberikan kalam taujihat kepada penuntut-penuntut di Mesir agar terus berusaha mempelajari ilmu demi masa depan Islam di Malaysia kelak.

Rombongan TGHA bersama Pimpinan Ikhwanul Muslimin


2) TGHA mengutip derma
Derma yg dianjurkan bukanlah atas permintaan TGHA. Sebaliknya itu hanya permintaan dan inisiatif dari pihak SUARA untuk disumbangkan kepada PAS. Tidak ada seorang pun pimpinan yg hadir meminta derma seperti yg digembar gemburkan oleh blogger-blogger pro UMNO.

Selain itu, duit derma juga digunakan oleh pihak SUARA untuk membiayai program itu memandangkan SUARA tidak mendapat tajaan mana-mana pihak dan hanya bergerak sendiri.

3) Unit Amal PAS dikalangan pelajar meninggal dunia
Perkara ini telah dijelaskan oleh pihak mahasiswa Shoubra sendiri dan unit Amal PAS Mesir tidak wujud dan pernah wujud. Yang ada pada malam itu hanya petugas-petugas SUARA sahaja.

pembohongan dan fitnah terus menjadi amalan UMNO. Mereka tidak takut, bahkan mungkin berasa diri mereka berkuasa, sedangkan Allah lebih berkuasa. Kita tunggu balasan dari Allah atas kerja yg mereka lakukan. Janji manusia boleh jadi ditepati, boleh jadi tidak. Tetapi janji Allah pasti akan tiba


0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir