Thursday, March 22, 2012

10 APRIL, AMARAN AKHIR UNTUK YAYASAN TERENGGANU!!


Pihak Pas Terengganu dibawah Lajnah Tarbiyyah serta Lajnah Persekolahan Ulama, Dewan Pemuda Pas bersama dengan pimpinan ILMAM ( Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir) telah mengadakan pertemuan dengan Pengarah Yayasan Terengganu berkaitan isu surat Penamatan Perjanjian Pinjaman terhadap 9 orang pelajar yang menuntut di Mesir pada 20hb Februari bau-baru ini.

Meskipun sikap yang ditunjukkan oleh Pengarah pada permulaan pertemuan yang tidak mesra alam dengan rombongan dari Pas Negeri itu tetapi akhirnya dengan perbincangan dan desakan yang agar tegas dan panas, beliau akhirnya bersifat lebih lunak. Pihak kami memahami kerana jawatan beliau adalah lantikan politik dalam menerajui Yayasan Terengganu dan sudah pasti beliau bimbang dengan isu-isu panas yang akan timbul.

Seorang pegawai yang berkaitan dipanggil dan alhamdulillah, nampaknya beliau lebih bersifat profesional dan memberi penjelasan dengan lebih baik terhadap maklum-balas yang kami utarakan. Pihak kami menuntut supaya pihak Yayasan mengembalikan semula pinjaman terhadap semua pelajar yang terlibat. Apatah lagi semua mereka berlatar-belakangkan keluarga yang kurang berkemampuan. Mereka terdiri daripada anak nelayan, buruh, pemandu teksi maupun kakitangan awam yang pasti membebankan mereka apabila pihak Yayasan mengambil tindakan yang tak sewajarnya itu. Dua daripadanya mengambil jurusan kedoktoran yang terpaksa membayar kos yang tinggi.

Mereka dikenakan tindakan yang hanya berbekalkan gambar yang mempamerkan wajah mereka dalam pehimpunan tersebut serta rasa tidak puas-hati mereka terhadap jawapan surat tunjuk sebab yang dikemukan terhadap mereka.

Kami difahamkan bahawa keputusan tersebut diambil dalam mesyuarat lembaga pengarah Yayasan dan mereka boleh membuat rayuan terhadap penamatan perjanjian pinjaman tersebut. Pihak kami akan menunggu tarikh 10hb. April 2012 ini yang dimaklumkana bahawa mesyuarat ALP akan diadakan dan keputusan diambil berkait dengan rayuan mereka ini.

Pihak kami kesal jika isu ini akan berpanjangan dengan sikap Yayasan Terengganu yang membelakangkan pendekatan budi bicara tetapi mengambil tindakan keras dalam isu tuduhan kehadiran pelajar dalam perhimpunan Bersih di mesir itu. Pelajar di Mesir tidak terikat dengan Auku apatah lagi ianya melanggar hak asasi pelajar dalam kebebasan mereka untuk bersuara. Dalam usaha PM Najib untuk melakukan transformasi serta lebih lunak dengan mahasiswa dan cuba melakukan perubahan terhadap undang-undang Auku tetapi pihak Yayasan mengambil pendekatan yang sebaliknya.

Pihak kami amat bimbang jika sekiranya tindakan pihak Yayasan tersebut adanya unsur-unsur campur-tangan politik apatah seorang bekas Adun Umno-BN yang dahulunya menjadi Pegawai Tadbir YT di Mesir dan kini berpindah dan berada di ibu pejabat Yayasan Terengganu yang tindak tanduknya sejak dahulu berkontradik dengan mahasiswa di Mesir. Amat malang jika tindakan ini diambil atas sikap dendam maupun pengaruh politik anti pembangkang sedangkan dimasa yang sama para mahasiswa di Mesir termasuk yang ditaja oleh pihak Yayasan berdaftar dan menjadi ahli serta bergerak aktif dalam Kelab Umno Mesir. Ia tidak diambil tindakan bahkan diagalakkan.

Jika selepas 10hb April nanti, pihak Yayasan Terengganu berterusan mengamalkan sikap menganayai dan menzalimi anak-anak Terengganu yang masih lagi menuntut di Mesir itu serta membelakangkan hak mereka, pihak kami tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan yang sewajarnya agar institusi Yayasan Terengganu lebih bebas serta bertanggungjawab dalam memikul amanah rakyat ini dan bukannya menjadi institusi Yayasan Umno-BN.





1 comments:

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Post a Comment

TV Media Mesir