Thursday, March 15, 2012

MAHASIAWA PERAK DI TIMPA MUSIBAH : E.M.E ABAI KEBAJIKAN, PEGAWAI PERAK HILANG PULANG KE MALAYSIA


Terkejut dan hati berbaur sedih apabila tersebar berita mengenai kejadian yang menimpa seorang Mahasiswa perak di Mesir.Abdul Aziz bin Abdullah telah mengalami kecederaan akibat jatuh daripada tingkat atas sebuah bangunan yang sedang dalam pembinaan berhadapan rumah anak-anak perak di Mesir.

Kejadian tersebut menyebabkan tulang di bahagian  belakang leher beliau patah dan sebahagian tubuh badan beliau tidak berfungsi.Beliau yang kini di rawat di Hospital Ain Syams telah menjalani pembedahan dan rawatan yang mungkin menelan kos mencecah LE 25,000.00

Apa yang lebih menyedihkan ialah sikap Education Malaysia Egypt (E.M.E) yang dilihat cukup lembab dan cukup zalim apabila tidak memberikan sebarang bantuan kewangan malah membebankan kos tersebut terhadap pihak lain. (gambar kiri : Muhaimin) Persoalan yang paling utama, dimanakah slogan kebajikan yang selama ini di nyalak-nyalakkan oleh E.M.E. Apakah E.M.E masih meneruskan tradisi bermusuhan dengan pelajar ? Apakah memang menjadi polisi kerja E.M.E untuk sentiasa bermusuh dan berdendam dengan pelajar ?

Sikap pegawai Perak, Abdul Muhaimin yang pulang ke Malaysia tanpa pengetahuan pelajar cukup dikesali. Dahulu, ketika kes kematian yang menimpa salah seorang pelajar Perak, beliau turut berada di Malaysia tanpa makluman dan pengetahuan pelajar. Sikap bodoh dan zalim Maha Firaun yang ditunjukkan oleh beliau sebenarnya mampu menambahkan rasa dendam dan benci terhadap beliau.

Persoalan sikap dan etika kerja para pegawai yang berada di Mesir sewajarnya mendapat perhatian serius dari Kerajaan Malaysia.Mungkin faktor pegawai bawahan seperti Muhaimin dan pegawai di E.M.E adalah punca utama yang bakal menumbangkan Kerajaan Malaysia yang diterajui oleh UMNO/BN.

Sikap pegawai E.M.E yang mengabaikan tanggunjawab kebajikan terhadap pelajar bakal menjadi sebab yang cukup kuat bagi para pelajar di Mesir untuk terus membenci dan meluat dengan E.M.

Malah sikap buruk pegawai perak yang masih bekerja secara bodoh dan bingung juga bakal menjadi sebab utama permusuhan anak-anak perak Mesir dengan beliau berterusan hingga kepulangan beliau. Pegawai jahanam!!




0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir