Sunday, September 4, 2011

DESAK mohon maaf namun tetap pertikai sikap pegawai atase pendidikan.

3 September 2011, Sabtu - Saya selaku Pengerusi Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa (DESAK) memohon maaf kepada semua pembantu tadbir yang dilantik oleh pihak EME berikutan salah faham berhubung surat watikah yang telah dipapar ke dalam FB DESAK baru-baru ini.

Tujuan asal surat watikah itu didedahkan adalah bertujuan untuk mengecam tindakan Encik Khairi Jalalluddin kerana masih gagal menyelesaikan masalah pengajian pelajar walaupun sebahagian urusan telah dibantu oleh pembantu tadbir yang dilantik. Saya juga menyelar sikap beliau yang masih berdiam diri tanpa sebarang respon dan tindakan positif berikutan 2 kes pelajar perubatan yang mengalami masalah pengajian baru-baru ini.

Pada awal ramadhan yang lepas Saudari Hanisah binti Hashim telah menjadi mangsa kecuaian pihak yang tidak bertanggungjawab apabila surat penangguhan pengajian yang dikeluarkan KPT Malaysia adalah tidak sah dan tidak laku di sisi Universiti Ain Shams.

Dimaklumkan bahawa surat penangguhan daripada pihak Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia dibuat berdasarkan surat yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) (sekarang EME) rujukan JPMK (AKA)1000/016/06(03). Ia dibuat atas kebenaran yang diberikan oleh Pihak Pejabat Pelajar Luar, Kementerian Pengajian Tinggi Mesir yang telah bersetuju mengenai permohonan penangguhan pengajian tersebut. Namun apabila permohonan untuk menyambung semula pengajian dibuat,masalah sedemikian ini pula yang berlaku.

Pada bulan yang sama juga kita dikejutkan dengan masalah pengajian yang berlaku kepada Saudara Mohamad Aliff bin Sofian Gan dari Universiti Tanta. Sebagai pihak yang bertanggungjawab di bawah atase pendidikan sepatutnya dengan kedua-dua kes ini,Encik Khairi tidak boleh berdiam diri serta tidak sepatutnya beliau menyibukkan diri dengan urusan yang di luar bidang tugas beliau.



Sumber : Pmram Desak

2 comments:

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia
[[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
[[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Post a Comment

TV Media Mesir