Monday, November 14, 2011

URUSAN JENAZAH ANAK PERAK MESIR..MANA MUHAIMIN ??


14 November 2011 – Anak perak di Mesir dikejutkan dengan pemergian Allahyarham Fareez Izhar Bin Zainuddin. Kematian arwah dilaporkan pada hari Jumaat, 11 November. Kejadian berlaku ketika beliau berada di kawasan Ismailliyyah. Punca dan sebab kematian masih belum dijelaskan.

Pihak persatuan anak perak yang mewakili keluarga arwah bersama dengan PMRAM dan Kedutaan Malaysia turun membantu bagi menguruskan segala urusan yang berkaitan dengan jenazah.Namun, perkara yang amat dikesali ialah ketiadaan pegawai Perak, Abdul Muhaimin Bin Abdul Majid kerana dikatakan pulang ke Malaysia.Lebih malang, kepulangan beliau tidak dimaklumkan secara rasmi kepada pihak persatuan.

(gambar : Muhaimin di tengah)

Kejadian ini sewajarnya menjadi pengajaran kepada pegawai perak.Kepulangan tanpa makluman kepada pihak persatuan sepatutnya tidak berlaku.Hal ini membuktikan, sikap beliau yang tidak jujur dan tiada kerjasama yang baik antara beliau dengan pihak persatuan.

Kehadiran serta kewujudan pegawai di rumah-rumah negeri sewajarnya membawa kebaikan dan kemudahan bagi semua pelajar dan persatuan.Tapi apa yang malang perkara yang tidak sepatutnya berlaku menjadi amalan para pegawai.Sikap mahu menjatuhkan persatuan dan memburukkan serta memecahkan kesatuan ahli di Mesir seolah-olah menjadi tujuan utama penghantaran pegawai-pegawai negeri ke Mesir.

Pihak Kedutaan Malaysia perlu campur tangan dalam pemilihan pegawai negeri. Sebagai wakil yang di amanahkan untuk memantau keadaan rakyat Malaysia, mereka perlu memastikan penghantaran pegawai-pegawai negeri membawa manfaat dan faedah kepada rakyat Malaysia di Mesir.

1 comments:

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Post a Comment

TV Media Mesir