Sunday, January 29, 2012

E.M.E TOLONG NYATAKAN PENDIRIAN !!


Isu yuran markaz bahasa yang menemui jalan buntu belum dijawab secara rasmi oleh Education Malaysia Egypt. Pihak yang sewajarnya bertanggungjawab penuh dalam masalah ini, sepatutnya menyatakan pendirian mereka secara lebih jelas. Bukan hanya sekadar mengeluarkan laporan rasmi pertemuan dengan pihak Azhar malah mereka perlu mengeluarkan satu kenyataan rasmi dari pihak mereka sendiri yang mampu menjelaskan situasi sebenar dan menghilangkan resah gelisah para pelajar.


Situasi para pelajar yang berbeza dan datang dari pelbagai latar belakang perlu di ambil kira oleh pihak E.M agar para pelajar yang kurang berkemampuan dari sudut kewangan akan terbela nasib mereka bagi meneruskan pengajian di Mesir. Soal kewangan bukanlah isu yang remeh. Oleh sebab itu, pihak E.M wajar mencari alternatif yang terbaik bagi meringankan beban yang ditanggung oleh para pelajar.E.M perlu menampakkan imej dan fungsi mereka sebagai jabatan yang mempunyai tanggungjawab bagi menyelesaikan segala masalah yang berkaitan dengan pelajar.
 
Jika masalah yang berkaitan dengan pelajar masih berterusan, E.M wajar ditutup dan digantikan dengan sebuah jabatan yang baru berserta pegawai dan imej yang baru bagi mengembalikan keyakinan para pelajar terhadap fungsi dan peranan para pegawai yang dihantar bertugas di Mesir. Soal masa depan rakyat bukanlah sesuatu yang boleh dipermainkan atau diperlecehkan. Jangan hanya kerana kemalasan yang membelenggu jiwa para pegawai, akhirnya nasib masa depan pelajar tergadai serta menghancurkan impian mereka.

Kedutaan juga tidak patut memekakkan telinga dan membisukan mulut dalam isu yuran. Slogan rakyat didahulukan pencapaian di utamakan tidak mampu diamalkan dalam sistem kerja para pegawai yang bertugas di Mesir.Kalau para pelajar di beberapa buah Universiti di Malaysia layak menerima baucer buku 1 Malaysia, mengapa tidak diusahakan baucer tersebut untuk para pelajar yang berada di Mesir. Apakah kesusahan para pelajar yang berada di sini sudah tidak diambil endah oleh kerajaan.Mana suara-suara pegawai dalam menyampaikan masalah kepada kerajaan yang semakin terdesak untuk meraih simpati dan sokongan rakyat.

Hari semakin hari, masalah para pelajar Mesir makin bertambah. Para pegawai pula semakin mewah dengan pelbagai kemudahan dan kesenangan yang diberikan sepanjang tempoh perkhidmatan mereka di Mesir. Soal keselamatan , isu kesukaran mendapatkan visa, masalah sosial dikalangan para pelajar agama dan perubatan serta pelbagai lagi isu yang sepatutnya E.M sedar dan celik bahawa keberadaan E.M di Mesir hanyalah sia-sia dan tidak berguna. Harapan agar kepimpinan E.M bertukar kepada golongan yang lebih memahami  masalah yang berkaitan dengan pelajar dan sistem pendidikan di Mesir.

1 comments:

Selamat hari untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya Ny. Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah sepenuhnya mendukung saya melalui ibu, Nyonya Elina yang baik

 Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Elina, yang adalah pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ny. Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ny. Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.


Mereka juga memiliki tim ahli di sana yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah mengalami kebangkrutan lagi dalam hidup Anda.


Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina karena membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman, silakan hubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda

Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Post a Comment

TV Media Mesir