Wednesday, January 18, 2012

YURAN MARKAZ BAHASA MENEMUI JALAN BUNTU, MASA DEPAN PELAJAR TERGADAI


Isu yuran markaz yang mahal akhirnya terjawab. Al Azhar tidak bersetuju untuk menurunkan ataupun menghapuskan yuran tersebut. Inilah hasil keputusan perbincangan antara E.M.E dengan Al-Azhar. Itupun pertemuan dibuat setelah desakan yang dibuat oleh Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) terhadap E.M dan Kedutaan dalam siri-siri pertemuan dengan mereka. Mungkin inilah nilai harga yang patut dibayar oleh para pelajar akibat tindakan lambat pihak pegawai.

Mengapa pertemuan hanya berlangsung setelah desakan dikenakan ? Isu lambat bertindak dalam soal kebajikan pelajar sekali  lagi kembali menghantui E.M. Dalam pertemuan tersebut dengan jelas pihak Al Azhar mengatakan pelajar dari golongan negara miskin mampu membayar yuran kenapa tidak Malaysia.Jika diperhatikan, andai E.M segera mengesan isu ini, mungkin sesuatu dapat dilakukan melalui tindakan bersama dengan pegawai dari negara-negara lain.

Perbincangan yang berlangsung hanya dalam masa 30 minit sebenarnya turut mengundang pelbagai persoalan. Isu yang besar tapi perbincangan hanya berlangsung dalam jangka waktu yang cukup pendek. Ini mewujudkan banyak persepsi yang akan mengaitkan soal fungsi kewujudan E.M dalam membawa masalah pelajar ke peringkat Al-Azhar. Al Azhar tidak patut di persalahkan dalam isu ini, mungkin isu yuran ini akan selesai sekiranya pihak E.M dapat mengesan dan bertindak dengan lebih pantas dalam membawa isu ini ke pengetahuan Al-Azhar.

PEGAWAI RUMAH NEGERI DAN BANTUAN ZAKAT

Mungkin pegawai dan zakat adalah penyelesaian. Tapi itu bagi golongan yang belum mengenal sikap dan tingkah laku pegawai negeri. Pegawai Perak, Melaka dan Terengganu antara kelompok yang pernah menjadikan zakat sebagai bahan ugutan kepada pelajar. Mungkin zakat itu mak bapak diaorang yang punya kot ataupun zakat hanya hak milik UMNO.

Mengharapkan bantuan wang zakat juga antara penyelesaian kepada isu ini. Tapi sekiranya dilihat dari sudut kemampuan, kutipan antara negeri-negeri juga turut jauh berbeza. Soal pengurusan wang zakat juga menjadi persoalan.Jika sebelum ini isu kos guaman Jamil Khir boleh ditampung, apakah kos yuran pelajar yang memang dari golongan asnaf akan ditampung ?

Rakyat Malaysia yang berada di Mesir bagaikan terpaksa mengemis mengharapkan bantuan kewangan dan sokongan bagi meneruskan pengajian di Mesir. Kepada siapa lagi yang boleh diharapkan, agensi manakah yang sanggup membantu meringankan beban para pelajar ? Mengharapkan kepada pihak berwajib seperti E.M, pegawai rumah negeri dan pejabat zakat bukanlah pilihan terbaik buat para pelajar di Mesir. Pegawai makan kenyang kereta besar gaji beribu. Pelajar hidup merempat, dapat ugutan pegawai, zakat disekat.

Apa sebenarnya kesudahan nasib masa depan para pelajar Mesir ??Apakah golongan yang mengaji agama begitu hina hingga terpaksa melutut merayu mengharapkan ehsan dan simpati ?? Yang pasti kesudahan penghinaan dan penindasan terhadap pelajar Mesir  hanya Allah yang tahu.
  
PARLIMEN

Mungkin isu kelewatan E.M dan soal kebajikan pelajar wajar diajukan kepada ahli Parlimen dan dibincangkan di Parlimen. Biar isu Mesir kembali menconteng wajah buruk UMNO yang selama ini banyak berdendam dan bermusuh dengan pelajar Mesir. Biar seluruh rakyat Malaysia nampak dan faham dengan jelas mengenai layanan buruk wakil kerajaan yang dihantar bertugas di sini. Kalau dahulu nama JPMK (nama lama bagi E.M.E) menjadi isu di Parlimen kerana membatalkan majlis PMRAM, biar kali ini nama mereka naik sekali lagi. Segala aduan mengenai keburukan pegawai selama ini juga boleh kembali difailkan dan disimpan sebagai bahan bukti mengenai sikap dan prestasi kerja mereka di sini. 

ISMA TERUS LENA

Nasib mahasisa Mesir perlu dipertahankan. Biarkan ISMA terus ayik dengan mimpi tarbiyah mereka. Jangan terus hanyut dengan mainan kata-kata suci ISMA yang ingin menjadi wasatiyyah dalam semua isu hingga memesongkan semangan juang untuk menegakkan kebenaran. Biarkan ISMA dan terus biarkan agar ISMA tidur mereka tidak diganggu.


#Kepada mahasiswa/wi Mesir yang mempunyai laporan @ berita  boleh berkongsi dengan pihak Media Mesir di inbox FB MediaMesir.

3 comments:

Selamat hari untuk semua warga negara Indonesia dan juga semua ASIA, nama saya Ny. Nurliana Novi, tolong, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya di sini di platform ini untuk semua warga negara Indonesia dan seluruh Asia untuk berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah telah sepenuhnya mendukung saya melalui ibu, Nyonya Elina yang baik

 Setelah beberapa periode mencoba untuk mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman pinjaman yang berbeda.

Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan seorang teman saya yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Elina, yang adalah pemilik perusahaan pemberi pinjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar dari Ny. Elina, jadi saya mengumpulkan keberanian dan menghubungi Ny. Elina.

Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena fakta bahwa itu tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disetorkan ke rekening bank saya.

Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberi saya keinginan hati saya.


Mereka juga memiliki tim ahli di sana yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan cara menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah mengalami kebangkrutan lagi dalam hidup Anda.


Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina karena membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman, silakan hubungi Mrs. Elina melalui email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman Anda

Ada perusahaan palsu lain yang menggunakan kesaksian saya secara online untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran di sana kepada ibu ,, harap berhati-hati terhadap orang-orang ini, oke

Akhirnya saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.
Satu lagi nama saya adalah mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

Halo semuanya, nama saya Indrias Priastuti, seorang wanita dari Indonesia, dan saya bekerja dengan negara berlipat ganda, dan kami telah mendengar dan juga dari perusahaan pinjaman, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk seluruh Indonesia untuk mencari pinjaman internet. Sangat hati-hati - Berhati-hatilah agar tidak jatuh ke tangan penipu dan penipu, ada banyak kreditor kredit palsu di internet dan beberapa di antara usaha asli dan nyata,

Saya ingin memberikan kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH menuntun saya ke pemberi pinjaman nyata dan dana pinjaman nyata telah mengubah hidup saya dari rumput menjadi Grace, setelah saya tertipu oleh beberapa kreditor kredit di internet, saya kehilangan banyak uang untuk biaya pendaftaran . . , Garansi, pajak, dan setelah pembayaran saya masih belum mendapatkan pinjaman saya.

Setelah berbulan-bulan di internet dan jumlah uang yang dihabiskan tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka, maka saya menjadi sangat putus asa untuk mendapatkan pinjaman dari kreditor kredit online asli yang tidak akan menambah rasa sakit saya jadi saya memutuskan untuk menghubungi teman saya yang baru saja mendapat Pinjaman online, kami meresmikan masalah ini dan ia menceritakan kisah tentang seorang wanita bernama Ny. ELINA JOHNSON yang merupakan CEO dari ELINA JOHNSON GLOBAL LOAN.

Jadi saya dan suami saya mengajukan permohonan untuk jumlah pinjaman (Rp 1.000.000.000) dengan suku bunga rendah 2%, tidak mengurus usia saya, karena saya mengatakan apa yang ingin saya bangun bisnis saya dan pinjaman saya telah disetujui dengan mudah. Tidak ada tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit dan dalam waktu kurang dari sehari setelah sertifikat yang saya setorkan ke bank dan impian saya masuk. Jadi saya ingin saran yang memerlukan panggilan cepat sekarang atau email di elinajohnson22@gmail.com

Itu tidak berakhir di sana ibu memastikan tim ahlinya membantu Anda tentang cara berinvestasi sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut dalam hidup Anda lagi.

Dia adalah wanita yang sangat baik dan dia tidak tahu saya melakukan ini. Saya berdoa agar ALLAH memberkatinya untuk hal-hal baik yang telah dia lakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di indriaspriastuti2@gmail.com hari yang menyenangkan info lebih lanjut ..

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Post a Comment

TV Media Mesir