Wednesday, January 18, 2012


PERTEMUAN  30 MINIT  PENGARAH EME, PROF.MADYA
DR.HJ.SU'AIDI DATO'HJ.SAFEI DENGAN  IMAM AKBAR
SHEIKHUL AZHAR, PROF.DR. MUHAMMAD AHMAD TAYYIB
ISU: IMTIHAN QABUL DAN KELAS BAHASA ARAB
MASA: 15 JANUARI 2012 (AHAD: 12.30 – 1.00pm)
TEMPAT: MASHYAKHAT AL-AZHAR

A. Turut Hadir:

1. Dr. Abd el-Daim Naseir, Education Advisor to the Grand Imam of alAzhar, Wakil Ahli J/Kuasa Eksekutif Pusat Bahasa
2. Mahmoud Abdel Gawad, Diplomatic Advisor to the Grand Imam of alAzhar
3. Soliman Zaki, Administrative Assistant (Academic), EME
4. Nor Zakiah Zaidon, Education Attache, EME

B. Hasil Perbincangan:

i.  Sheikhul Azhar  memaklumkan  Universiti Azhar tidak memperuntukkan bajet untuk pengurusan Pusat Bahasa dan Ia beroperasi sendiri; menjana mekanisme sumber pendapatan dan bertanggung jawab menyelia kewangan sepenuhnya; gaji, kos pengurusan penyelenggaraan dan utiliti.

ii.  Pusat Bahasa perlu menampung kos perbelanjaan mulai tahun ini melalui yuran pengajian pelajar yang ditentukan.

iii.  Pelajar asing dari  negara lain seperti Thailand, Senegal,  Indonesia dan negara Afrika yang lain berada dalam klasifikasi negara miskin tetapi telah pun membuat bayaran  bulanan 480 pound Mesir sebagai kos kursus Bahasa Arab,  berbanding Malaysia yang masih berkira dan belum membuat bayaran.

iv. EME memperbetulkan hujahan bahawa sebarang perubahan  drastik tanpa isyarat awal membawa kesan kejutan dan situasi tidak bersedia. Pihak penaja  pelajar  mempertikaikan kesesuaian penambahan  kos tanggungan,  mereka  yang menaja sendiri self financed pula dalam keadaan tertekan/terdesak. EME pada tempatnya memohon penjelasan kerana pelajar Malaysia seramai 569 orang yang terlibat merupakan majoriti cohort ini.

v.  Al-Azhar mengakui ada sedikit ketidak selarasan dalam pengurusan data pelajar antara Fakulti Universiti dengan Pusat Bahasa (Ikatan Alumni Azhar), sehingga berlaku pertembungan banyak kes pelajar tidak lulus IQ tersenarai juga untuk menduduki peperiksaan pada Januari 2012. Ini akan meletakkan mereka dalam keadaan mengulang tahun pengajian kerana gagal hadir peperiksaan dan ini mengganggu pengurusan rekod pinjaman tajaan.

vi. Sheikhul Azhar meminta EME menyerahkan senarai nama pelajar terbabit untuk penyelarasan. Pihak Universiti sepatutnya hanya mengeluar senarai pelajar tahun satu selepas disahkan keputusan lulus mustawa 7 dan ke atas dalam keputusan IQ.

vii.  EME diminta memaklumkan ketetapan sistem mustawa (band) kelulusan IQ baru ini berserta kos yuran pengajian bulanan berkaitan kepada pihak penaja sekiranya pelajar  tajaan  berhasrat untuk terus mengikuti kursus Bahasa Arab ini.

viii.  Wakil  Pusat  Bahasa tidak bersedia memenuhi permintaan EME supaya keputusan IQ pelajar disediakan dalam bentuk terperinci agihan markah mengikut kategori 4 kemahiran terbabit dengan peratusan supaya dapat dikenal pasti kekuatan dan kelemahan pelajar yang perlu ditambah baik

Pada mereka keputusan mengikut program secara amnya bukan satusatu kertas tertentu.

ix.  Wakil Pusat Bahasa juga mempertahankan ketentuan kelulusan minima pada band 7 bukan band 6 sebagaimana yang dicadangkan EME, atas alasan pertimbangan  ini telah dibuat oleh  kumpulan pakar dalam mesyuarat berkenaan.

x. Sheikhul Azhar membangkitkan sejarah  asal-usul  penubuhan Pusat Bahasa atas permintaan Duta Besar Malaysia terdahulu, Datuk Zainal Abidin yang mengadu soal kelemahan pelajar Malaysia menguasai Bahasa Arab menyebabkan ramai yang gagal dan tidak tamat pengajian  pada masanya.

xi. Sebarang perbincangan lanjut dicadangkan supaya  pegawai  EME
berurusan dengan Pengarah Pejabat Penyelarasan Wafidin, Universiti alAzhar.

(copy dan edit dari web E.M.E)

2 comments:

Saya memiliki skor kredit yang sangat rendah sehingga upaya saya untuk meminjam dari Bank ditolak. Saya bangkrut sampai-sampai saya tidak mampu makan tiga kali sehari dan juga saya benar-benar bangkrut karena nama saya identik dengan kemiskinan. saya berhutang baik dari teman-teman saya dan juga dari rentenir hidup saya di bawah ancaman saya harus melarikan diri dari rumah dan saya membawa anak-anak saya untuk bertemu ibu mertua saya karena sifat ancaman yang saya terima dari orang-orang yang meminjamkan saya uang Jadi saya harus mencari cara cepat dan mendesak untuk membayar kembali uang itu dan juga memulai bisnis baru usaha pertama saya sangat mengerikan karena saya ditipu sebesar Rp5.390.020.00 saya harus pindah juga dua minggu kemudian saya kehilangan Rp350.000,00 kepada pemberi pinjaman yang curang jadi saya turun secara finansial dan emosional karena ini adalah yang paling tidak saya harapkan sehingga seorang teman saya memberi tahu saya untuk menghubungi email ini: :( iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) bahwa saya harus meminta jumlah berapa pun berharap agar Bunda Iskandar selalu menjadi kembali untuk memberikan bantuan keuangan kepada siapa pun yang membutuhkan sehingga saya meminta untuk jumlah Rp850.000.000,00 dalam waktu 24 jam cerita saya berubah untuk selamanya saya membayar semua hutang saya dan saya juga memiliki cukup uang untuk membiayai sendiri bisnis semua terima kasih kepada teman saya yang memperkenalkan saya kepada ibu khususnya dan juga kepada Ibu Iskandar pada umumnya untuk mengubah rasa malu saya menjadi terkenal
Atas perkenan: ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUNDGmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

Post a Comment

TV Media Mesir