Monday, April 16, 2012

MANGSA KEZALIMAN YAYASAN TERENGGANU TERUS MENDAPAT PEMBELAAN



KAHERAH, 16 April: Harakah telah menghulurkan bantuan kepada sembilan pelajar Terengganu yang ditarik penajaan mereka oleh Yayasan Terengganu (YT).

Bantuan yang turut disumbangkan oleh pimpinan PAS disampaikan oleh Penolong Setiausaha Agung PAS, Dr Syed Azman Ahmad Nawawi baru-baru ini.

Dalam kunjungan singkat sempena menjadi pemerhati Pilihanraya Presiden Mesir minggu ini, Dr. Syed Azman Syed Ahmad  telah sempat mengadakan dailog dan pertemuan dengan pelajar-pelajar Malaysia di sana. 

Beliau juga telah berkesempatan bertemu dengan sembilan anak Terengganu yang telah di ambil tindakan oleh Kerajaan Negeri Terengganu yang bertindak membatalkan serta-merta penajaan pendidikan YT setelah mereka didapati bersalah terlibat dalam demostrasi ‘Bersih 2.0' di Kota Kaherah pada tahun lepas.

Dalam pertemuan di Rumah Selangor itu, Dr. Syed Azman telah menyampaikan bantuan segera kepada pelajar-pelajar yang teranaiya itu bagi pihak Tabung Harakah dan seluruh kepimpinan PAS. 

Beliau telah melahirkan rasa simpati kepada pelajar-pelajar tersebut dan menegaskan pembelaan penuh pimpinan Pas kepada mereka yang dianaiya akibat tindakan yang dilihat sebagai ‘tidak matang’ dan lebih bermotifkan campurtangan politik pemimpin Umno Terengganu khususnya Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said sendiri. 

Bantuan juga turut  disampaikan kepada sebahagian pelajar-pelajar yang tidak mendapat bantuan dalam bentuk zakat.

Dalam pertemuan tersebut beliau telah melahirkan kebanggaan kepada semua pelajar yang telah berhimpun dalam himpunan aman Bersih 2.0. pada tahun lepas yang juga turut juga di sertai oleh ribuan pelajar-pelajar Malaysia di serata dunia termasuk di Kota London, Paris, New York, Melbourne, Hong Kong, Dubai, Qatar dan Jakarta. 

Bagi beliau semua pelajar-pelajar ini berhimpun  dengan memakai baju kuning Bersih hanya demi untuk memastikan negara yang bakal mereka curahkan bakti adalah suci dan bersih dari segala kekotoran penyelewengan, salahguna kuasa  dan rasuah.

Dr. Syed Azman turut menegaskan bahawa tindakan yang di ambil oleh kepimpinan Ahmad Said ini menyerlahkan lagi sifat beliau sebagai seorang Menteri Besar yang ‘kurang cerdik’, dan ‘kebudak-budakkan’ serta tidak mampu untuk berfikir sebagai seorang pentadbir dan pemerintah yang baik. 

Tindakan ini juga jelas menyerlahkan sifat beliau yang terkenal dengan amalan politik dendam dan tidak selari dengan suara Mahasiswa dan anak muda yang mahukan perubahan.

Beliau juga menyeru agar pelajar-pelajar yang di tarik biasiswa ini bersabar menhadapi ujian besar ini akibat kekejaman pimpinan Umno Terengganu. 

"PAS akan terus memberikan pembelaan kepada mereka dalam semua bidang termasuk guaman dan akan mengenakan tekanan di semua peringkat kepada kerajaan Terengganu termasuk di peringkat antarabangsa agar mereka menarik balik arahan yang kejam dan zalim ini," tegas beliau yang juga Adun Batu Buruk, Terengganu.

1 comments:

Dearest Esteems,

We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

Contact Dr. James Eric Firm via
Email: fastloanoffer34@gmail.com
Best Regards,
Dr. James Eric.
Executive Investment
Consultant./Mediator/Facilitator

Post a Comment

TV Media Mesir