Saturday, July 23, 2011

DESAK Sedia Buat Pertemuan Dengan Pengarah EM (JPMK)


Asslamualaikum warahmatullahi Wabarakatuh.

Salam kebangkitan mahasiswa saya ucapkan kepada seluruh pendokong Gerakan Pertahan Hak Mahasiswa (DESAK).

Bagi menyanjung serta menghargai harapan besar dari seluruh mahasiswa/wi Malaysia di bumi Mesir ini terhadap usaha DESAK dalam memperjuangkan hak mahasiswa, maka gerak kerja DESAK tidak akan terhenti dengan penghantaran memorandum kepada pihak kedutaan sahaja.

Pihak DESAK dalam perbincangan bersama ahli jawatankuasanya telahpun memutuskan untuk membuat pertemuan secara rasmi dengan Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (EM), Prof. Dr. Haji Su’aidi bin Dato’ Hj. Safie dalam masa terdekat. Namun begitu sebarang temu janji masih lagi belum dibuat oleh Pihak Desak. Antara agenda utama perjumpaan tersebut,pihak DESAK ingin meminta respon Pengarah EM sendiri berhubung status pandangannya terhadap tuntutan hak mahasiswa dan beberapa kes salah laku beberapa pegawai di jabatannya.

Sehubungan dengan itu, pihak DESAK ingin mengambil kesempatan dalam pertemuan tersebut dengan melontarkan beberapa cadangan kepada pihak EM. Secara umumnya cadangan tersebut merujuk kepada beberapa luahan dan permintaan mahasiswa/wi yang menuntut di bumi Mesir ini. Di antara cadangan tersebut ialah :

1. Memohon penambahan hari bagi pengurusan visa mahasiswa di Pejabat Emigresen tempatan.
2. Memohon keperihatinan dan kebersamaan pihak pengarah dalam isu-isu mahasiswa.
3. Meningkatkan daya mutu perkhidmatan EM menerusi atase-atase yang berkaitan.
4. Meminta supaya pihak EM dapat mengurangkan karenah birokrasi dalam perkhidmatannya terhadap mahasiswa.
5. Memastikan pegawai-pegawai EM tidak mencampuri urusan politik dalam perkhidmatan mereka terhadap para mahasiswa yang ingin berurusan.

Oleh yang demikian, menjadi harapan besar bagi pihak DESAK agar dapat membuat pertemuan bersama dengan Prof. Dr. Hj. Su’aidi, Pengarah EM dalam masa terdekat ini.Pihak DESAK memohon kepada seluruh mahasiswa agar dapat melontarkan pandangan dan idea yang positif kepada pihak EM melalui DESAK supaya dapat disampaikan kepada Pengarah EM kita.

Di akhirnya pihak DESAK menyeru kepada seluruh mahasiswa-mahasiswi mahasiswa/wi agar mengekalkan momentum kebangkitan mahasiswa dalam menuntut hak mereka. Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

Sekian,terima kasih.

"Mahasiswa Mendepani Tuntutan Hak"

Nuruddin Zanki bin Hamzah
Pengerusi,
Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa (DESAK) 2011

2 comments:

"wa-Alaikumussalam wa-Rahmatullah,"
                               CERITA KEHIDUPAN BENAR

Saya terkenal sebagai Mikhail Irfan Aqil seorang bapa, suami, saudara lelaki dan rakan saya dari (Putrajaya) Malaysia dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan dan tidak ada yang dapat meminjam wang saya untuk menyelesaikan projek perniagaan saya bermula beberapa bulan lalu . Saya telah ditipu oleh beberapa agen palsu yang mendakwa mereka dapat membekalkan saya dengan bahan mentah untuk pengeluaran

Saya menjadi fraustrasi dan jika tidak untuk isteri saya, saya akan melakukan perbuatan bunuh diri kerana kesakitan itu terlalu banyak dan semua harapan hilang yang membuat saya mula hidup dari awal lagi dan ia tidak mudah sehingga saya bertemu ONE BILION RISING FUND sebuah syarikat pinjaman

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman selepas saya menghubungi penguji syarikat yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak tpo takut bahawa syarikat itu akan meminjamkan wang saya selagi saya boleh memberikan mereka requiremet yang merupakan beberapa maklumat peribadi dan saya lakukan jadi selepas saya melalui semua proses yang mereka meminjamkan wang mereka kemudian memberitahu saya bahawa saya telah dijumpai layak untuk pinjaman dan diminta untuk menunggu dan kejutan saya geatest saya mendapat dikreditkan dan ini membuat hidup saya lebih baik hidup dan dan sangat berterima kasih kepada Allah, Isteri saya dan kepada ONE BILLION RISING FUND
GMAIL "" "" "onebillionrisingfund@gmail.com

                      UNTUK MENGHUBUNGI AKU
Mikhail Irfan Aqil
mikhailirfanaqil@gmail.com
IG :: Mikhail Irfan

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

Post a Comment

TV Media Mesir