Friday, July 22, 2011

Majlis Penerangan Isu Semasa dan Solat Hajat


22 JULAI - Pada 19 Julai baru-baru ini, Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa (DESAK) telah menganjurkan solat hajat dan penerangan isu semasa. Program yang menghimpunkan lebih 2000 orang mahasiswa tersebut telah didokongi oleh beberapa persatuan pelajar, iaitu Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM), Persatuan Perubatan dan ABIM Mesir.

Di dalam program tersebut, para mahasiswa telah didedahkan dengan beberapa kes pencabulan hak mahasiswa yang dilakukan oleh Jabatan Penuntut Malaysia (JPMK) dan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah (KBMK).

Antara kes pencabulan hak mahasiswa yang disenaraikan ialah 3 orang mahasiswa yang dihalau daripada Asrama Rumah Melayu Abbasiah (ARMA) tanpa sebarang notis, 40 senarai nama hitam dari negeri Perak yang terlibat dengan perhimpunan BERSIH 2.0, beberapa orang yang menerima ugutan dari Negeri Terengganu dan seorang mahasiswa yang telah dibatalkan pengajiannya.

Selain itu beberapa aduan yang diterima, pihak Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah (JPMK) banyak menyusahkan mahasiswa ketika berurusan dengan mereka. Antaranya, pegawai JPMK akan merujuk album-album gambar BERSIH 2.0 terlebih dahulu bagi menjalankan sesi soal siasat ke atas mahasiswa/wi yang ingin membuat urusan sebagai rakyat Malaysia.

3 comments:

"wa-Alaikumussalam wa-Rahmatullah,"
                               CERITA KEHIDUPAN BENAR

Saya terkenal sebagai Mikhail Irfan Aqil seorang bapa, suami, saudara lelaki dan rakan saya dari (Putrajaya) Malaysia dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan dan tidak ada yang dapat meminjam wang saya untuk menyelesaikan projek perniagaan saya bermula beberapa bulan lalu . Saya telah ditipu oleh beberapa agen palsu yang mendakwa mereka dapat membekalkan saya dengan bahan mentah untuk pengeluaran

Saya menjadi fraustrasi dan jika tidak untuk isteri saya, saya akan melakukan perbuatan bunuh diri kerana kesakitan itu terlalu banyak dan semua harapan hilang yang membuat saya mula hidup dari awal lagi dan ia tidak mudah sehingga saya bertemu ONE BILION RISING FUND sebuah syarikat pinjaman

Saya memutuskan untuk memohon pinjaman selepas saya menghubungi penguji syarikat yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak tpo takut bahawa syarikat itu akan meminjamkan wang saya selagi saya boleh memberikan mereka requiremet yang merupakan beberapa maklumat peribadi dan saya lakukan jadi selepas saya melalui semua proses yang mereka meminjamkan wang mereka kemudian memberitahu saya bahawa saya telah dijumpai layak untuk pinjaman dan diminta untuk menunggu dan kejutan saya geatest saya mendapat dikreditkan dan ini membuat hidup saya lebih baik hidup dan dan sangat berterima kasih kepada Allah, Isteri saya dan kepada ONE BILLION RISING FUND
GMAIL "" "" "onebillionrisingfund@gmail.com

                      UNTUK MENGHUBUNGI AKU
Mikhail Irfan Aqil
mikhailirfanaqil@gmail.com
IG :: Mikhail Irfan

Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

Contact Details:

e_mail Address:{iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}>>>>
WhatsApp:::+6282274045059
Company::Iskandar Lenders"""""
Loan Amount:::Rp.700juta
Name:::::Angga Annisa
Country::::Indonesia
Occupation:Trader
Year:April,2020

nama saya Alberth Eduard Sanady, saya berumur 47 tahun dan saya tinggal di Jl. Sorido Raya. km.12 No. 14. Kota Biak Provinsi Papua. Indonesia. Saya kehilangan 87 juta Rupiah untuk pemberi pinjaman palsu hanya kerana saya memohon pinjaman 1 bilion Rupiah untuk melabur dalam perniagaan resort saya di Bali.
Baru-baru ini saya membaca artikel berita di blog mengenai wabak coronavirus yang sedang berlaku dan bagaimana ia mempengaruhi setiap sektor ekonomi.
Di blog saya melihat kisah ibu yanti Ari dengan alamatnya, nombor telefon dan juga nombor Whatsapp di bahagian komen mengenai bagaimana dia berjaya meminjam dari ibu ANA MICHAEL dari PINJAMAN AMANAH JAMINAN dan di bawah ini adalah maklumatnya

ibu Yanti Ari dengan nombor telefonnya: +62 821-1644-0184 dan nombor Whatsappnya: +62 821-1644-0184. dia tinggal di Kota Medan. e-melnya: ariy62612@gmail.com dan ini adalah maklumat syarikat yang dia katakan bahawa dia menghubungi.
PINJAMAN AMANAH JAMINAN dan e-mel hubungan syarikat :: anamichaelguarantytrustloans@gmail.com

Oleh kerana ingin tahu, saya memutuskan untuk menghubungi ibu yanti untuk mengesahkan sama ada kisah yang dia sampaikan itu benar kerana saya sudah menjadi mangsa pemberi pinjaman palsu, jadi saya memanggilnya dan kami juga berbual di whatsapp di mana dia menghantar semua bukti pinjamannya kepada saya PINJAMAN AMANAH JAMINAN.
Setelah melihat dan mengesahkan semua yang diberitahu oleh ibu Yanti kepada saya, saya memutuskan untuk menghubungi PINJAMAN AMANAH JAMINAN dan saya dihadiri. Setelah saya menyerahkan semua dokumen yang diminta dari saya. Permohonan pinjaman saya telah diluluskan dan saya menerima pinjaman saya di akaun bank. Saya berjanji kepada ibu Yanti bahawa saya akan meluangkan masa untuk berkongsi kebaikan sekiranya saya mendapat pinjaman dari syarikat itu. semoga Allah terus memberkati ibu Yanti dan syarikat atas apa yang telah mereka lakukan untuk saya.
anda boleh menghubungi ibu Yanti jika anda mahu dan anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lebih lanjut melalui e-mel saya: albertheduardsanady@gmail.com

Post a Comment

TV Media Mesir