Friday, July 29, 2011

GAMIS Seru Solat Hajat Untuk PMRAM


29 Julai - Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (Gamis) menyeru semua mahasiswa dan anak muda islam bersama mendoakan dan melakukan solat hajat khusus pada malam ini bagi keselamatan dan kesejahteraan untuk Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) dan mahasiswa Islam Mesir berhubung isu panas yang berlaku baru-baru ini.

Di peringkat PMRAM, solat hajat "Selamatkan PMRAM dan Mahasiswa Mesir" akan diadakan di Dewan Tok Kenali, Rumah Kelantan Baru bersempena ceramah menyambut kedatangan Ramadhan. Ia juga merupakan himpunan solat hajat di peringkat Kaherah.

GAMIS menyambut baik permintaan dan usaha PMRAM untuk semua mahasiswa sedunia mendoakan PMRAM serta mahasiswa Mesir. 28 Julai (hari ini) akan menjadi saksi bahawa semua pihak di serata tempat, Mesir, Malaysia mahupun negara-negara luar yang lain akan bersama-sama solat hajat serta mendoakan keselamatan PMRAM dan mahasiswa Mesir.

Selain persatuan-persatuan mahasiswa, solat hajat ini juga akan dilakukan oleh beberapa masjid serta surau di beberapa tempat di Malaysia, pengajian tahfiz seperti KIAS, Maahad Tahfiz Pulai Condong serta Maahad Tahfiz yang lain dan institusi-institusi pondok seperti Pondok Moden.

PMRAM.org

0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir