Wednesday, July 20, 2011

Jamil Khir Enggan Menerima Memorandum Mahasiswa

20 JULAI - Rombongan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato Seri Jamil Khir tiba di perkarangan Asrama Anak Negeri Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada jam 9 pagi tadi, selepas mengadakan lawatan ke Pejabat UMNO Mesir.

Kemudian, anak-anak Melayu Wilayah Persekutuan telah mengadakan majlis ramah mesra. Setelah selesai program tersebut, pihak DESAK telah berusaha bertemu dengan beliau untuk menyerahkan memorandum.

Namun, memorandum tersebut tidak berjaya diserahkan. Ini kerana Dato Seri Jamil Khir enggan menerima memorandum tersebut. Beliau bersama rombongan, masuk ke dalam kenderaan rasmi, dan terus beredar meninggalkan para mahasiswa yang ingin menuntut hak mereka yang dicabul oleh pihak Kedutaan Besar Malaysia Kaherah dan Jabatan Penuntut Malaysia (JPMK).

Kekesalan diluahkan oleh para mahasiswa dengan tindakan tidak profesional mereka. Ketika para mahasiswa ingin membuat penyerahan tersebut, beberapa orang pengawal bertindak kasar dan melakukan beberapa provokasi bagi menghalang penyerahan tersebut.

Namun, para mahasiswa tidak melakukan sebarang tindakbalas terhadap kekasaran tersebut. Ini kerana para mahasiswa telah dilarang oleh DESAK daripada bertindak kasar, atau melakukan sebarang provokasi.

0 comments:

Post a Comment

TV Media Mesir