Sunday, July 31, 2011

ISIUKM Komited Bersama PMRAM


Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (ISIUKM) memandang isu percubaan untuk mengharamkan Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) dan isu pembuangan mahasiswa yang menuntut di sebuah IPT di Mesir sebagai suatu tindakan yang keterlaluan dan tidak boleh diterima.

Presiden ISIUKM, Saudara Muhammad Hafizan Bin Abd Hamid berkata, tindakan yang diambil oleh pihak yang berwajib susulan perhimpunan 9 Julai lalu seolah-olah mencerminkan sebuah tindakan yang tidak demokratik dan selari dengan prinsip dan intipati di dalam perlembagaan. Malaysia sebagai sebuah negara yang mendokong prinsip demokrasi sepatutnya menjadi contoh kepada negara pengamal demokrasi yang lain namun tindakan seperti ini telah memberi implikasi yang negatif kepada imej kerajaan Malaysia.

Tambahan beliau lagi,dengan situasi mahasiswa di sana yang tidak terikat dengan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU),seharusnya pihak berwajib tidak mengambil tindakan tergesa-gesa dengan terus membuang mahasiswa tersebut sebaliknya menangani isu tersebut dengan sebaiknya. Beliau juga ketika dihubungi berharap isu ini tiada langsung membabitkan motif politik.

Maklumat dari sumber yang dipercayai ada mengatakan pihak kedutaan seolah-olah menyampaikan beberapa maklumat palsu kepada Universiti Al-Azhar supaya PMRAM segera diharamkan namun ISIUKM memandang biarlah ada perbincangan yang membabitkan sama pihak PMRAM supaya sumber maklumat yang sebenar dan tulen dapat diambil dari kedua-dua belah pihak kepada pihak universiti.

ISIUKM juga berharap pihak kedutaan Malaysia bersikap matang dan profesional dalam menangani isu ini seterusnya tidak berterusan melibatkan dan menekan pentadbiran Al-Azhar. Ini berikutan usaha membuang mahasiswa yang terbabit serta usaha pengharaman PMRAM adalah berpunca dari pihak kedutaan Malaysia sendiri dan bukannya melibatkan kepentingan Al-Azhar.

Justeru ISIUKM menaruh sepenuh harapan kepada Kedutaan Malaysia di Kaherah, Mesir supaya membuat pertimbangan yang sewajarnya agar usaha perubahan Malaysia ke arah sebuah negara yang lebih demokratik akan dapat direalisasikan.

"Bersama Melangkah Menginspirasi Ummah"

Sumber : PMRAM.org

1 comments:

Keajaiban tidak akan pernah berakhir, saya berdoa untuk allah untuk memberkati Nyonya Esther Patrick, saya kehilangan Ewita warga negara Indonesia, saya tinggal di JL.kutisari selatan geng ekonomi No. 13-G, Indonesia. Ibu saya mengatakan kepada saya bahwa dia akan melalui internet dan datang ke publikasi Nyonya Esther Patrick, mengatakan bahwa fasilitas kredit telah memberinya pinjaman kepada masyarakat umum dengan suku bunga sangat rendah 2% persen, Anda dapat menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com].

Jadi, saya memberi tahu teman saya tentang pandangan meminjam dari Nyonya Esther Patrick, dan dia mengatakan dia tidak akan memberi tahu saya bahwa saya tidak meminjam dari Nyonya Esther Patrick, tetapi saya perlu meminjamkan sejumlah kecil untuk memeriksa apakah perusahaannya adalah perusahaan.

Jadi, saya bertindak atas sarannya dan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui emailnya: [estherpatrick83@gmail.com] yang diposkan oleh ibu saya, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp200.000.000. Nyonya Esther Patrick menanggapi saya dan mengirimi saya semua syarat dan ketentuan perusahaannya yang saya baca dan saya menyetujui persyaratannya.Setelah persetujuan permohonan pinjaman, saya menerima pemberitahuan dari bank saya bahwa jumlah Rp200.000.000 dikreditkan ke rekening bank saya dari perusahaan Nyonya Esther Patrick.

Saya sangat senang dan berbagi kabar baik dengan ibu saya dan teman saya yang menyarankan saya untuk terus maju.Ia menyelesaikan pembayaran kembali pinjaman tersebut pada 07 Juli 2018, dan saya meminta sejumlah Rp550.000.000 yang juga saya terima di rekening bank saya setelah prosedur itu dilakukan.

Jadi, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi tahu siapa saja yang mencari pemberi pinjaman pribadi di Internet yang pasti akan menghubungi Nyonya Esther Patrick melalui e-mail {ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM}Anda dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan bantuan atau Anda ingin bertanya tentang bagaimana saya mendapat pinjaman.Ini email saya: [ewitayuda1@gmail.com]Terima kasih, pengikut saya

Post a Comment

TV Media Mesir